Πληθαίνουν οι φωνές που επισημαίνουν, ότι βασική αιτία της κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει η χώρα μας είναι η έλλειψη θεσμικών αντιβάρων, Ανάμεσα σε άλλα:
Στο περιοδικό «Επιστήμη και Κοινωνία» και υπό τον τίτλο «Διαφθορά και κρατική εξουσία» ο Στέφανος Ματθίας, Επίτιμος Πρόεδρος του Αρείου Πάγου υπογραμμίζει τις συνέπειες της έλλειψης.
Στο περιοδικό Δίκαιο και Κοινωνία στον 21ο αιώνα βιβλιοκρίνεται το έργο του Γ. Τασσόπουλου με τον τίτλο Τα θεσμικά αντίβαρα της εξουσίας και η αναθεώρηση του Συντάγματος.
Η περίληψη που δημοσιεύεται εκεί δείχνει τη σοβαρότητα του θέματος.
«Tα θεσμικά αντίβαρα της εξουσίας αποσκοπούν στον αμοιβαίο έλεγχο των κρατικών οργάνων, προκειμένου η πολιτική εξουσία να ασκείται με μετριοπάθεια και σεβασμό στα δικαιώματα των πολιτών. Στη χώρα μας η πολιτική εξουσία συγκεντρώνεται στο πρόσωπο του πρωθυπουργού. Η ενίσχυση της εξουσίας του συντελέσθηκε με την αναθεώρηση του Συντάγματος του 1986, η οποία, καταργώντας τις προεδρικές «υπερεξουσίες», εμπέδωσε τον αποφασιστικό ρόλο των πολιτικών κόμματων στη λειτουργία του πολιτεύματος.
Ενώ όμως έπρεπε, παρακολουθώντας τις εξελίξεις στη μεταπολεμική Ευρώπη, να ενισχύονται το πρωθυπουργοκεντρικό σύστημα διακυβέρνησης και παράλληλα οι θεσμικές εγγυήσεις των συνταγματικών ελευθεριών, η κριτική στράφηκε από τα ρυθμιστικά αντίβαρα του ΠτΔ στα δικαστικά αντίβαρα.
Μετά την εισαγωγή στη θεωρητική προβληματική των αντίβαρων της εξουσίας, που αφορά μια σημαντική, αλλά συχνά παραμελημένη, όψη της πολιτικής ελευθερίας, επιχειρείται η συστηματική και κριτική παρουσίαση των βασικότερων μορφών θεσμικών αντίβαρων της εξουσίας, όπως διαμορφώθηκαν μέσα από τις αναθεωρήσεις του Συντάγματος του 1975.
Επίσης, αναδεικνύεται η γενικότερη τάση που επικρατεί στη χώρα μας στον τομέα αυτό, υπογραμμίζεται η σημασία του προβλήματος και προσφέρονται ερεθίσματα για προβληματισμό ενόψει της νέας αναθεώρησης του Συντάγματος με την αξιοποίηση κατάλληλων συγκριτικών παραδειγμάτων.
Στη μελέτη εξετάζονται, τέλος, τα λαϊκά αντίβαρα της εξουσίας (δημοψήφισμα και άλλες μορφές άμεσης δημοκρατίας), τα κοινοβουλευτικά αντίβαρα -αφενός στο πλαίσιο της νομοθετικής λειτουργίας της Βουλής και αφετέρου του κοινοβουλευτικού ελέγχου-, ο θεσμός της ποινικής ευθύνης των υπουργών, τα δικαστικά αντίβαρα, με έμφαση στην ανεξαρτησία της δικαιοσύνης και στην πρόταση ίδρυσης Συνταγματικού Δικαστηρίου. Ως προς το τελευταίο ζήτημα, υπογραμμίζονται οι κίνδυνοι από την ενδεχόμενη ίδρυση Συνταγματικού Δικαστηρίου στην Ελλάδα…»
6.07.2021: Έγκριση νέας δασικής στρατηγικής της ΕΕ
25.01.2021: Νέα δασική στρατηγική της ΕΕ, η οποία είναι πλέον ανοικτή για δημόσια διαβούλευση έως τις 19.04.2021
23.01.2021: Έκθεση του JRC: «Ανάλυση των κενών στην ισορροπία των πόρων ξυλείας για την ΕΕ»
21.10.2020: Πρώτη αξιολόγηση οικοσυστήματος σε επίπεδο ΕΕ
30.10.2020: Έκθεση της Επιτροπής: «Η φύση της Ευρώπης υπό απειλή» καθώς ο κόσμος υποφέρει από τη χειρότερη χρονιά για τις δασικές πυρκαγιές
16.11.2020: Μελέτη «Monitoring of Forests through Remote Sensing» (Παρακολούθηση των δασών μέσω της τηλεπισκόπησης) που δημοσιεύθηκε
04.02.2020: Διεθνής διάσκεψη για τα δάση για τη βιοποικιλότητα και το κλίμα
23.07.2019: Ανακοίνωση της ΕΕ σχετικά με την ενίσχυση της δράσης της ΕΕ για την προστασία και την αποκατάσταση των δασών του πλανήτη